Istraživanje o Fortniteu: što roditelji i tinejdžeri misle o igri koju igraju stotine milijuna mladih?
I

O Fortniteu, online video igra koju igraju stotine milijuna ljudi širom svijeta tinejdžeri i roditelji imaju gotovo suprotna mišljenja. Tinejdžeri češće vide pozitivne strane igranja, dok se roditelji uglavnom usredotočuju na negativnost, piše surveymonkey.com.

Fortnite je online-multiplayer-videoigra koju su razvili razvojni studiji Epic Games i People Can Fly. Izdavač je Epic Games. Plaćena rana inačica videoigre je objavljena 25. srpnja 2017.,a svoju je najveću popularnost dosegla 2018., kad je omogućeno besplatno igranje.

Svaki meč u Fortnite-u sadrži oko 100 ili više igrača. Kad meč započne igrači padaju iz “letećeg autobusa” koji prelazi preko polovice karte, koja je velika 8 x 8 kilometara. Nakon slijetanja, njihov cilj je da što prije pronađu oružje i eliminiraju ostale igrače. Cilj igre nije samo pucanje, veliki značaj također ima i građenje baza što igračima omogućuje lakše snalaženje ili skrivanje od ostalih igrača. Građenje u Fortniteu dijeli se na 4 elementa. Prvi je zid kojim se igrači mogu zagraditi od neprijatelja. Drugi element je ravna podloga koja služi kao platforma za prelazak nekih visina. Treći elementi su rampa i stepenice, koje služe penjanjem do određene lokacije. Četvrti element je krov.

Pobjeda se ostvaruje tako da se broj igrača smanji na 1, a igrač koji najduže preživi prima “Victory Royale”.

U partnerstvu s tvrtkom Common Sense Media surveymonkey je istražio više od 1.000 tinejdžera (13-17 godina) i preko 2.000 roditelja (koji imaju djecu u dobi od 8-17 godina) kako bi bolje razumjeli njihove dojmove o igri i vidjeli što misle o njezinoj uporabi. 

Nekoliko ključnih podataka iz studije o Fortniteu:

61% tinejdžera je igralo Fortnite
55% roditelja potrošilo je novac na Fortnite
41% roditelja kaže da im je “barem malo” problem natjerati dijete da prestane igrati Fortnite i prijeđe na drugu aktivnost
36% roditelja kaže da igra utječe na san njihovog djeteta (barem u određenoj mjeri)

No, razmotrimo bolje rezultate istraživanja.

Koliko ljudi igra Fornite i gdje ga igra?

Studija otkriva da većina roditelja misli da njihova djeca igraju igru često, najmanje pet puta tjedno.

Istovremeno, otprilike svaki treći tinejdžer kaže da ga igra barem nekoliko puta tjedno.

Nije slučajnost da mnogi tinejdžeri igraju igru vrlo dosljedno, naime, Fortnite koristi elemente dizajna za kojeg stručnjaci vjeruju da uzrokuje ovisnost.

Samo 2% roditelja vjeruje da njihovo dijete igra Fortnite tijekom nastave. Ali, kao što možda sumnjate, oni su optimistični. Više od četvrtine tinejdžera (27%) priznaje da igra igru upravo tijekom nastave.

Platforme koje se koriste za igranje Fortnitea variraju. Prema mišljenju roditelja, 72% djece igre igra na uređaju za video igre, 31% na smartphoneu, a 18% na laptopu ili stolnom računalu. Prema odgovorima tinejdžera pak, 69% ih igra na uređaju za video igre, 46% na smartphoneu, a 28% na laptopu ili stolnom računalu. Čini se, dakle, kako roditelji zanemaruju količinu igranja na pametnim telefonima i računalima – platformama koje djeci omogućuju igranje i kada su daleko od kuće.

Je li Fornite štetan?  Odgovor ovisi o tome koga pitate –  roditelja ili tinejdžera?

Gotovo polovica roditelja koji su sudjelovali u studiji barem je malo zabrinuta zbog vremena koje njihovo dijete troši na igranje, njih 45%.
Kada se pak upitalo tinejdžere “Je li Fortnite loš za tebe?” većina je odgovorila da nije. Otprilike samo 1 od 7 tinejdžera zabrinut je koliko vremena provodi igrajući Fortnite.

Jedan od glavnih razloga za zabrinutost roditelja može biti povezan s nasilnom prirodom igre. Otprilike 70% je izjavilo da su barem malo zabrinuti zbog razine nasilja, dok se samo 17% tinejdžera složilo da je to opravdano zbog bilo kojeg razloga.

Slučajevi uznemiravanja i neprikladnog govora tijekom razgovora s drugima u igri mogu također dovesti do razilaženja između pogleda roditelja i tinejdžera. 30% roditelja vjeruje da je njihovo dijete često žrtva uznemiravanja ili uvredljivog govora dok se igra, ali samo 9% tinejdžera kaže da stalno doživljava ovu vrstu neprikladnog ponašanja.

Slično tome, kada su u pitanju koristi od igranja, tinejdžeri su mnogo manje skeptični od svojih roditelja. Od povezivanja s braćom i sestrama do poboljšanja komunikacijskih vještina, tinejdžeri su češće birali odgovore koji govore o koristi igre, nego njihovi roditelji.

Kada se pogledaju stavovi svake grupe u cjelini, postaje lako razumijeti zašto samo 39% roditelja, nasuprot 59% tinejdžera smatra da bi djeca koja imaju 11 godina ili mlađa trebala igrati Fortnite.

Malo je toga što roditelji i tinejdžeri vide jednako kada je riječ o Fortniteu. Kako igra postaje sve popularnija, bit će zanimljivo vidjeti kako se gledišta svake grupe s vremenom mijenjaju.

 

Izvor: frendica.hr

Podrži Frendica.online svojom donacijom

Podrži Frendica.online svojom donacijom