“Cijela svrha posta je dovesti stvoreni red i naš duhovni život u odgovarajuću ravnotežu”, rekao je đakon Carnazzo. Kao “tjelesna stvorenja u post-palom stanju”, lako je dopustiti da naše “niže strasti” za fizičkim dobrima nadvladaju naš viši intelekt, objasnio je. Dobre stvari uzimamo zdravo za gotovo i posežemo za njima kad god nam se prohtije, “bez razmišljanja, bez pozivanja na Onoga koji nam daje hranu i bez razmišljanja je li to dobro za nas ili ne”, dodao je.
Dakle, post nam pomaže “učiniti više mjesta za Boga u našem životu”, monsinjor Charles Pope, Washington, DC.
Bog je Adamu naredio prvi post u Edenskom vrtu, primijetio je đakon Carnazzo, kada je Bog naložio Adamu i Evi da ne jedu s drveta spoznaje dobra i zla (Postanak 2: 16-17). Ova božanska zabrana nije bila zato što je drvo loše, pojasnio je đakon. Drvo je bilo ” stvoreno dobro” kao i sveukupna Božja kreacija, ali voće s tog stabla je trebalo jesti “u pravo vrijeme i na pravi način”. Na isti način apstiniramo od stvorenih dobara kako bismo mogli uživati u njima „u pravo vrijeme i na pravi način“.
Post je također dobar jer se time potčinjavamo Bogu, rekao je. Postom od ploda s drveta, Adam i Eva postali bi dionici Božanske prirode kroz svoju poslušnost Bogu. Umjesto toga, pokušali su uzeti to znanje o dobru i zlu za sebe i jeli su plod, neposlušni Bogu i donoseći Izvorni grijeh, smrt i bolest na čovječanstvo.
Na početku svoje službe Isus se suzdržavao od hrane i vode 40 dana i noći u pustinji i tako “preokrenuo ono što se dogodilo u rajskom vrtu”, objasnio je đakon Carnazzo. Poput Adama i Eve, đavao je iskušavao Krista, ali je On ostao poslušan Bogu Ocu, poništavajući neposluh Adama i Eve i vraćajući našu čovječnost. Po uzoru na Isusa, katolici su pozvani na post, rekao je vlč. Lew.
Izvor: frendica.hr