Katolici 22.listopada slave blagdan ssvetog pape Ivana Pavla II. Jedan od najomiljenijih papa u povijesti Katoličke Crkve, nikad se ne bi rodio da je njegova majka, Emilija Wojtyla ,poslušala savjet svog liječnika. On je tvrdio da mora pobaciti kako bi sačuvala svoje zdravlje. Ona ga nije poslušala, Da jest, čovjek koji je obilježio cijelo 20. stoljeće i promijennio svijet na bolje – nikad se ne bi rodio, donosi Liveaction.org.
Majka sv. Ivana Pavla II odbila je pobaciti Ivana Pavla II radi svog zdravlja i života
U svojoj knjizi Emilija i Karol Wojtyla. Roditelji sv. Ivana Pavla II., autorica Milena Kindziuk piše kako je majci sv. Ivana Pavla II. liječnik savjetovao da pobaci svoje dijete. „Morala je birati između vlastitog života i života djeteta koje je nosila. Njezina duboka vjera nije Emiliji dopustila da odabere pobačaj”, izjavila je Kindziuk za ACI Stampa. „Duboko u svom srcu morala je biti spremna žrtvovati svoj život za bebu koju je nosila”, objasnila je.
Kindziuk se osvrnula na svjedočanstvo Emilijine primalje, Tatarowe, i dvije prijateljice, Helene Szczepańske i Marije Kaczorowe. Tu je i sjećanje drugih svjedoka iz Emilijine blizine koji su otkrili da je Emiliju uznemirilo inzistiranje dr. Jana Moskałe da pobaci. Kindziuk tvrdi da su, prema izvješćima osoba koje su ih poznavale, Emilija i Karol „donijeli hrabru odluku da, bez obzira na sve, Emilija rodi njihovo dijete. Nakon toga su potražili drugog liječnika.”
Drugi liječnik Wojtilyne je upozorio na opasnosti nastavka trudnoće, ali nije preporučio pobačaj
Bračni par Wojtyla tada je imao 13-godišnjeg sina Edmunda te su izgubili kćer Olgu nedugo nakon njenog rođenja. Odabrali su drugog liječnika, dr. Samuela Tauba. On im je rekao da postoje rizici od komplikacija u njezinoj trudnoći, uključujući mogućnost Emilijine smrti. Ali, nije im savjetovao pobačaj.
„Emilija je imala tešku trudnoću. Većinu vremena provodila je mirujući, bila je jako slaba.“, piše Kindziuk i nastavlja:„ U ovoj situaciji, dr. Taub preporučio je majci Ivana Pavla II mirovanje – čest odmor i dobru prehranu.“
Emilija je rodila Ivana Pavla II slušajući lauretanske litanije iz obližnje crkve
Kad je došlo vrijeme za rođenje Karola Woytile, Emilija je bila u obiteljskom stanu sa svojom primaljom. Njezin suprug i sin otišli su na molitvu časoslova u crkvu prekoputa. Emilija je zamolila primalju da otvori prozor kako bi prvi zvuk koji bi njezin novorođeni sin čuo pri rođenju bila pjesma u čast Mariji. „Ukratko“, navodi Kindziuk, „Emilija Wojtyla rodila je sina, slušajući pjesmu lauretanskih litanija.”
Prema Nacionalnom katoličkom registru, sveti Ivan Pavao II. potvrdio je to kasnije u životu. Naveo je da je rođen uz zvuk litanija u čast Mariji. Potvrdio je da je izabran za papu u isto doba dana kada je rođen. Papina majka, Emilija, umrla je 1929. kada je sv. Ivan Pavao II imao nepunih devet godina, ali je ostavila trajan dojam vjere na svog malog sina.
Opasnost za zdravlje i život majke koristi se za promicanje pobačaja
Zagovaratelji pobačaja često tvrde da pobačaj mora biti nužan sve do rođenja u slučajevima u kojima postoji rizik za zdravlje ili život majke. Međutim, pobačaj nikada nije neophodan da bi se spasio život majke. Umjesto da troše vrijeme na aktivno ubijanje djeteta prije poroda, liječnici mogu prerano poroditi dijete u nadi da će spasiti i majku i dijete. Ukoliko je dijete premlado da bi preživjelo, ubijanje tog djeteta nije rješenje, a u slučaju da ne preživi prijevremeni porod, onda nije riječ o pobačaju. Ako je život majke doista u opasnosti, hitni carski rez traje kratko, dok kasniji pobačaj traje dugo – čak do tri dana.
Ni od jedne majke ne bi se trebalo očekivati da bira između svog života i života svog djeteta. U svakom od ovih srcedrapajućih slučajeva, liječnici bi trebali učiniti sve što je u njihovoj moći da zaštite živote i majke i djeteta.
Preveo: Tomislav Kaurloto
Izvor: frendica.hr