Upoznajte ove 2 katoličke intelektualke koje predstavljaju novi feminizam
U

Uz današnji, radikalni feminizam koji se veže uz zagovaranje pobačaja te agresivne istupe u javnosti – postoji i novi feminizam. Postoje i feministice koje zagovaraju ravnopravnost žena uvažavajući komplementarnost muškaraca i žena. One se zalažu za dostojanstvo žene posvećujući pritom posebnu pažnju dostojanstvu majčinstva.

Što je novi feminizam?

Takozvani „novi feminizam”, oblik je kršćanskog feminizma koji naglašava komplementarnost muškarca i žene umjesto nadmoći muškarca nad ženom ili obrnuto. Ove, nove feministice, poštuju ljudski život od začeća do prirodne smrti.

Pokret je oživio posebno kroz aktivnost žena koje su odgovorile na poziv pape Ivana Pavla II. za “novim feminizmom”. Danas već sveti Ivan Pavao II. novi feminizam vidio je kao zalaganje za život i za ljudsku osobu. On spominje „ženski genij” te poziva žene da ga iskoriste kako bi vratile osjetljivost za ljudska bića u svim okolnostima.

Termin „novi feminizam” prvi se pak put pojavljuje u Britaniji 20-ih godina, a predstavlja pokret žena, feministica koje su se još nazivale i „feministicama blagostanja”. Na poseban način su se bavile majčinstvom. Istovremeno postoji i sličan pokret u Njemačkoj, pod nazivom „Savez za zaštitu majki”.

Od mnogo istaknutih predstavnica novog feminizma izdvojili smo samo dvije. Ove dvije feministice vam zasigurno nijedna „mainstream” feministica, koje su danas najprisutnije u medijima, neće spomenuti.

Pročitajte za što su se zalagale i zašto su vrijedne spomena.

Novi feminizam Elizabeth Fox-Genovese (1941.-2007.)

Elizabeth Ann Fox-Genovese bila je američka povjesničarka. U početku svoje karijere bila je marksistkinja, ali kasnije doživljava obraćenje i postaje katolička vjernica. U 2003. bila je dobitnica američke Nacionalne medalje za humanizam.

Elisabeth Fox-Genovese rođena je u Bostonu. Njezin je otac bio irsko-škotsko-engleskog porijekla, a majka Židovka. Elizabeth je studirala francuski i povijest u Parizu te na američkom sveučilištu Harvard. S 28 godina udala se za povjesničara Eugena Genovesea. Njih dvoje su zajedno profesionalno surađivali te su 70-tih godina zajedno pokrenuli časopis „Marksističke perspektive”.

No, godine 1995. će odbaciti marksističku teoriju, javno se priznavši katolkinjom. Kao razloge koji su je doveli do katoličanstva navela je njezino shvaćanje neispravnosti moralnog relativizma, budući da je otkrila da svijet u kojem svatko slijedi svoj moralni kompas nije niti racionalan niti održiv.

Kroz svoj znanstveni povjesničarski rad bavila se najviše temom žena na američkom Jugu u razdoblju od kasnog 18. stoljeća do početka Američkog građanskog rata 1861. Njezina najpoznatija knjiga na tu temu nosi naziv „Unutar domaćinstva”, a osvojila je brojne nagrade.

Osim toga, pisala je brojna znanstveno-popularna djela o feminizmu i njima privukla mnoge žene koje su se smatrale konzervativnim feministicama.

Kimberly Hahn

Kimberly Hahn (1957.) je katolička je autorica. Rođena je u protestantskoj obitelji te je studirala komunikacijske znanosti na Grove City Colledgeu u Pennsylvaniji, gdje je upoznala svog muža, Scotta Hahna. Oboje su magistrirali teologiju na teološkom sjemeništu Gordon-Conwell.

Dok je radila na svojoj doktorskoj disertaciji, Kimberly Hahn provela je istraživanje o povijesti kršćanskih stavova prema kontracepciji. Otkrila je da je svaka kršćanska crkva bez iznimke do 1930. osuđivala tu praksu te da su je neki od najpoznatijih protestantskih reformatora – Luther, Calvin, Zwingli i Knox također snažno osudili. Također je čitala katoličkog autora Johna Kippleya koji je usporedio kontracepciju s praksom slavlja i namjernog povraćanja. U toj fazi Scott i Kimberly imali su jake primjedbe na mnoga katolička učenja, ali nakon molitve, proučavanja Biblije i razmišljanja, oboje su se uvjerili da je barem u tom pitanju katolička pozicija biblijska.

Prihvatili su ideju prirodnog planiranja obitelji. Na Uskrs 1986. Scott Hahn primljen je u katoličku crkvu. To je kod Kimberly Hahn izazvalo veliku uznemirenost. Međutim, nakon što se još nekoliko godina borila s pitanjima kao što je transupstancijacija, a osobito štovanje Marije, ona je i sama primljena u Katoličku crkvu na Uskrs 1990. godine.

Ona je danas istaknuta katolička apologetkinja, majka šestero djece i autorica triju knjiga. Javno govori o katoličanstvu, feminizmu i kontracepciji kako na američkoj tako i na međunarodnoj razini.

Godine 2015. izabrana je u gradsko vijeće Steubenvillea osvojivši 56% glasova u gradu.

Izvor: frendica.hr
Photo: frendica.hr

Podrži Frendica.online svojom donacijom

Podrži Frendica.online svojom donacijom